Narkotika

Pratade med mami som ringde för ett tag sedan, och pratade om min hostmedicin att jag blev så jäkla yr, trött och fick hjärtklappning (vanliga biverkningar), så frågade hon "Men vafan haru fått Cocillana eller?" och skrattade. Men jag sa nej och sa vad den hette och innehållet, och det visade sig  att det var efedrinhydroklorid, dvs att det blir en narkotikaklassad hostmedicin :P
Så det förklarade varför jag blev som jag blev.. Kul om jag blir så i skolan på måndag :S Måste ju ta den 3 ggr/dag. Fördelen med denna är att den är luftrörsvidgande, vilket är jättebra då jag av denna infektion får svårt att andas.

Charlie är så förbannat jobbig idag :( Springer runt, runt, runt, runt, sladdar på mattan, gapar, hoppar på Akasha så att hon blir sur, och så fortsätter han. Sedan vilar han en stund, sedan är det samma sak om och om igen.. Suck.. :P Ibland är de bra jobbiga ^^

Nu ska jag ta och titta till potatisen och låta den svalna så att vi kan göra köttfärsbiffar någon gång :D
Jag hoppas att ni har det bra <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail:

URL:

Vad vill du säga till mig? :)

Trackback