Tillägg- om min kära bror

Jag glömde nämna, och detta är faktiskt värt ett eget inlägg, att det är en väldigt stor grej på gång!
Min yngsta lillebror (på pappas sida), som är 12 år, har det rätt tufft i livet, hamnat lite på fel sida och så där och det gör jävligt ont att se hur mycket barn är beredda att ge för att "bli någon"!
Han är världens underbaraste unge och är helt suverän med djur och att hjälpa till med hemmapyssel och så, och saken är den att han brukar få komma hit lite då och då när han vill, och vi har erbjudit oss (till pappa och Norpan, min låtsasmamma) att han får vara hos oss när han vill och att vi kanske skulle kunna ha en bestämd "tid" då han är här.. De hade pratat med soc om avlastningsfamilj eller stödfamilj, och hon ska berätta om oss nästa gång så att vi kanske blir hans stödfamilj och får pengar från soc för att ha honom hos oss, till mat och för att göra saker med honom, och det är helt underbart! Så jag hoppas att detta går igenom så blir alla parter nöjda. Norpan (och pappa självklart) vill ju helst att han kommer till någon som känner honom och som han litar på, och de kom underfund med att jag och Hanna är deras enda "nätverk" för just detta.
Åh jag vad längtar tills vi får veta mer! Vi kommer säkert få gå på ett par möten på soc innan det blir något beslut, och detta ärende kommer säkert att ta några månader, vilket passar perfekt med tanke på flytten.
Så nu är det bara att hålla tummarna för att allt går vägen, det skulle vara mig en ära att få finnas där för honom och hjälpa honom, pappa och Norpan, och min andra lillebror, att få lite vila och att få göra mer saker ihop :)

Ja, det var det jag ville. Jag hoppas att texten inte är alldeles för luddig, för i ärlighetens namn så har jag inte läst igenom den :D

Kommentarer
Postat av: Karin - Mamma till Nova

Hoppas det går för sig med lillebror!!

Sv: De vet inte än vad det var.. Har inte hört något! Går det bra att jobba nu när det är höstlov? Mycket att göra va?


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail:

URL:

Vad vill du säga till mig? :)

Trackback