Lösningen

Ja, av efter lite klagande på mina kulsprutenysattacker, igår kväll när jag skulle sova så nös jag 5 gånger på raken sedan ett par till och det kliade i näsan så att jag höll på att bli galen, så har jag kommit på lösningen!
Lösningen på varför jag är förkyld så ofta, varför mina ögon rinner och kliar, varför jag har nyst så hemskt de senaste dagarna (nysningarna kom egentligen för ett par veckor sedan men nu de senaste dygnen så har det trappats upp).
Jo men som sagt, jag var vansinnig igår pga detta, och jag pratade med Hanna om vad orsaken kan vara, gick ut i köket - oj det blev bättre efter ett tag! Tog en Clarityn (jag måste ha tappat ut mina allergipiller på jobbet :() och efter 15 (av 45) min så kunde jag äntligen somna.
Jag är allergisk mot vårat söta marsvin. Så nu måste vi göra oss av med henne illa kvickt så att jag inte börjar reagera på katterna och hundarna, då är mitt liv över :/ Hannas syster skulle prata med folk på sitt jobb imorgon som har barn och dessutom prata med ett par kompisar. Den lyckliga får även bur och alla tillbehör med, gratis.
Så detta var inte alls kul.. Förra året strax innan min födelsedag i september, så fick jag reda på att jag har glutenallergi, i år i oktober så blir jag allergisk mot marsvin. Vad är detta?! Det är ju helt sanslöst!
Så nu ska vi flytta ut en av sängarna till vardagsrummet (skitsnyggt?! Inte!) så att jag kommer bort från henne. Då ska dörren in dit vara stängd så att så lite av hennes päls etc kommer ut i övriga lägenheten.
Herregud säger jag bara. Vad blir det härnäst? Fiskallergi?! Nej, peppar peppar ta i trä, nu får det fan vara nog! Har endast varit allergisk mot nickel i hela mitt liv fram tills nu.. Jösses, det går utför för fröken Nyström :)
Det värsta är ändå att jag har så mycket astma i släkten, jätteallergi mot pälsdjur och just framförallt marsvin och kaniner. Så nu blir det aldrig mer gnagare, vilket är rätt bra egentligen :)

Jahaja, nog om det :)
Idag har jag pysslat med min hemlis och det gick bra. Det snöade en sväng då vilket jag inte alls gillade :(
Nej usch för kylan. Visst jag gillar snö, men hade jag fått bestämma så kunde det gärna vara snö och 20 grader varmt istället :) Hehe.
Näe, jag ska nog ta tag i att flytta sängen alldeles snart och sedan titta på film, jag antar att det blir Ice Age 3, har inte hunnit med att se den ännu.
Jag hoppas att er dag har varit toppen! :D

Puss, kram och godnatt



Kommentarer
Postat av: Karin - Mamma till Nova

Åh stackare. Du får köpa ett gosedjurmarsvin på jobbet. Fick in sånna i tisdags. Jättesöta =)

Sv: Ja det är synd. Det är en bit att gå in till stan också =) ja det gick bra att jobba =) Fick splitta pall och ta leverans. /Karin

Postat av: Lina Karin

Nu har vi en ny tävling på våran sida =)


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail:

URL:

Vad vill du säga till mig? :)

Trackback